perjantai 7. lokakuuta 2011

Päivä Maunon kanssa osa 1

Emäntäihminen lueskelee silloin tällöin muotiblogeja, ja niissä toistuvana teemana on "päivä-bloggaajan-kanssa-kuvina". No, täytyihän sama idea toteuttaa myös Maunon näkökulmasta! Koska Maunon päivään mahtuu niiiin paljon tapahtumia, päätettiin postaus yhdessä tuumin toteuttaa kolmessa osassa. Tässä Maunon aamu-aamupäivä koirapojan omin sanoin, olkaapa hyvät.

Isäntäihminen lähti viikonlopuksi harrastusreissulle ja vei kameran mennessään, joten käytössä on vain kehno ja vanha pokkari. Kuvien laatu siis on mitä on, pahoittelut.

Huomenta mamma!


Mamma otti minusta kuvan aamupisulla, mutta semmoisia minä en julkaise! Tässä olen jo kipittämässä kovaa vauhtia takaisin sisälle.
Aamupisun jälkeen menen yleensä vähäksi aikaa takaisin nukkumaan.
Sillä aikaa mamma syö aamupalaa ja laittaa minullekin aamiaisen valmiiksi. Tuohon tulee vielä lisäksi sellaista valkoista ja hyvänmakuista. Se on kuulemma "raejuustoa". Nam!
Ruuan jälkeen lähdetään taas ulos, tällä kertaa vähän pidemmälle reissulle. Mamma hidastelee, ja minä tarkistan että tuleeko se vielä mukana.

Minä löysin jonkun ihanan hajun ja mamma vaan jatkoi matkaa. Tässä juoksen sen kiinni, onneksi se on aika hidas.
Taas joudun vähän katsomaan mamman perään, ettei se häviä. Joskus se nimittäin häviää! Pääsääntöisesti silloin, kun minä olen löytänyt jonkun ihanan hajun. Mammaa täytyy senkin takia pitää silmällä, että sillä on taskussa herkkuja.
Mamma huusi "Tule!" ja minä menin hakemaan herkun. Mamma ei ihan ehtinyt perässä kameransa kanssa.
Vähän ennen kotiin menoa mamma laittaa minulle hihnan. Se johtuu kuulemma siitä, että pitää mennä autotien yli ja jaada jaada. Tässä näytän vähän surulliselta, mutta kyllä hihnakin on ihan ok. Ainakaan mamma ei pääse häviämään, kun se on siellä toisessa päässä.
Kotona leikin vähän aikaa leluilla. Tässä kuvassa paras kaverini Kalevi-kirahvi ja uusin leluni, yksisilmäinen mäyräkoirapehmo. En ole kyllä koskaan nähnyt tuon väristä mäyräkoiraa, mutta minä olenkin vielä aika pieni ja tietämätön maailman menosta.
Leikkien jälkeen mamma käy töihin ja minä menen päiväunille. Jossain vaiheessa siirryn yleensä tuohon tyynylle, joka näkyy vähän kuvan reunassa. Kongin olen ottanut unille mukaan, ettei kukaan vahingossa syö sitä kun nukun. Se on tuo punainen tuolla takajalkojen liepeillä. Tuolle tiikerilelulle tein lobotomian.

Minä nukun ja mamma naputtaa tietokoneella. Välillä vähän häiritsen mammaa, mutta tänään ajattelin olla kiltisti. Sitten kun heräämme, lähdemme taas ulos, mutta siitä taidan kertoa lisää ensi kerralla.
Huomenna Maunolla on leikkitreffit! Niistä ja Maunon loppupäivästä lisää myöhemmin :)

Ei kommentteja: